MERRELL Barefoot voor iedereen

www.merrell,com
Barefoot Running is een nieuwe manier van hardlopen, het geeft deze sport een andere dimensie. Je hebt optimaal contact met de ondergrond en hierdoor ook meer gevoel. Daarnaast ga je lichtvoetiger lopen en krijg je een natuurlijke zachtere landing. In Amerika is Barefoot Running al erg populair, deze zomer zien we deze trend ook steeds vaker in Europa voorbij komen. Het lopen met de Merrell Barefoot geeft je een positieve beleving, werkt herstellend en kan blessures voorkomen. Merrell heeft een Barefoot collectie voor zowel mannen als vrouwen.

Wouter Buist, Bewegingswetenschapper en Coach hardlopen, is een grote fan van Merrell Barefoot. We hebben hem hierover enkele vragen gesteld:

Waarom Barefoot Running?
“Omdat het leuk is, een fijne manier van lopen en veel zachter voor je lichaam dan je zou denken. Voor mij is het ook een manier om te zoeken naar de meest efficiĆ«nte looptechniek. Het helpt mij te voelen hoe ik het meest ontspannen kan hardlopen. In de workshops die ik geef besteed ik hier veel aandacht aan.”

Is Barefoot running mogelijk voor iedereen?
“Ik denk dat het mogelijk is voor bijna iedereen. Als je op blote voeten kan lopen in huis, dan kun je dat ook buiten doen en van daaruit rustig opbouwen naar hardlopen op blote voeten. Het belangrijkste is dat je luistert naar je lichaam en geen onbezonnen dingen doet.”

Geldt dit ook voor mensen met overgewicht of die proneren?
Ja, maar ook hier is het van belang goed naar je lichaam te luisteren. Het voordeel van Barefoot Running is dat je voet dichterbij de grond is, waardoor pronatie automatisch wordt tegen gegaan.

Kun je er ook lange afstanden mee lopen, zonder blessures te krijgen?
“Ja, dat kan prima. Je moet wel lopen met je gevoel en de duur voorzichtig opbouwen. Je techniek moet goed zijn, maar dat is iets wat je gemakkelijk kunt leren.”

Wat zijn je persoonlijke ervaringen met Merrell Barefoot? 
“Ik heb erg goede ervaringen met Merrell Barefoot. Het zijn momenteel mijn favoriete schoenen. Ze zitten meteen heel comfortabel. Ik heb er nog geen blaar of irritatie aan mijn voeten mee gehad, ondanks heel intensief gebruik. Ze lopen lekker op harde en op zachte ondergrond. Je voelt direct contact met de grond en dit helpt je om op een lichtvoetige manier te lopen.

Heb je nog tips?
“Volg een Barefoot Running workshop. Dan leer je de juiste techniek om op deze schoenen of op blote voeten te lopen.

Ga voor meer informatie naar www.merrell.com en www.wouterbuist.nl.


Merrell is wereldwijd nummer 1 in Outdoor Footwear. Een Merrell schoen “fit’s right out of the box”. De schoenen zijn van hoge kwaliteit, hebben een goede pasvorm en zijn zeer comfortabel. So what are you waiting for – we’ll see you outside!

Reacties