Meer MERRELL Barefoot Kilometers!


Inmiddels heb ik al veel meer kilometers gemaakt op mijn Merrell Barefoot Pace Glove running schoenen. Hoeveel? Het grootste rondje tot nu toe is 15 kilometer. Voor mij als recreatieve renner is dit een beste afstand. 

Deze kilometers zijn mij met gemak afgegaan, maar heb ik wel met flinke spierpijn nog een week mogen voelen. Kennelijk vond mijn lichaam de stap van 10 naar 15 kilometer behoorlijk groot en gingen vooral mijn kuiten protesteren. Ik was (en ben nog steeds) ook zo enthousiast, dat ik gewoon vol en vrolijk voor deze afstand van 15 kilometer ging. In de polder waar ik altijd hardloop is dit een “natuurlijk rondje”. Een kortere route - tussen de 10 en de 15 kilometer - is wel mogelijk, maar dan moet ik kriskras de polder door. Dat is ook weer zo’n gedoe.

Als ik het over Barefoot running heb, denkt men vaak dat ik daadwerkelijk op blote voeten ren. Wanneer ze dan zien dat ik schoenen draag, krijgen ze vraagtekens. Daarom hierbij nog een keer het principe van de Merrell Barefoot Pace Glove:

Deze schoenen bieden bescherming op strategische plaatsen. Door het lopen “op blote voeten” wordt de voet sterker en krijgt de voet weer zijn natuurlijke vorm terug.

Het geeft een andere dimensie aan wandelen of hardlopen. Je hebt een  optimaal contact met de ondergrond en hierdoor ook meer gevoel. Daarnaast ga je lichtvoetiger lopen en je krijgt een natuurlijke zachtere landing. Het lopen met Pace Glove geeft je een positieve beleving, werkt herstellend en kan blessures voorkomen. Ga voor meer informatie naar: www.merrell.com.

Het grote rondje van 15 kilometer heb ik nu meerdere keren gelopen en de spierpijn achteraf is zo goed als weg. Langzaam opbouwen is het toverwoord. Ik heb geen klachten over Merrell Barefoot Runnig en raad het iedereen aan om ook te doen!

Reacties