Mijn eerste ervaringen met MERRELL BAREFOOT


Van Merrell ontving ik een paar Barefoot Pace Glove running schoenen. Langzaam opbouwen en luisteren naar je lichaam was het advies. Direct na het aantrekken was ik al fan, ze zitten werkelijk waar heerlijk! Waarom? Omdat ze nauw aansluiten op de voet, heel comfortabel. De zool heeft als enige functie je voet te beschermen tegen de onregelmatigheden op de weg. Merrell Barefoot Pace Glove heeft ‘zero drop’, je voet maakt direct contact met de ondergrond (geen demping vanuit de zool).

Barefoot running, is dit iets voor mij? Langzaam opbouwen. De Pace Glove ziet er leuk uit, de kleur van mijn Merrell schoen is Lavendel. Als je ze naast een reguliere hardloopschoen plaatst, zien ze er uit als een kleine gymp. Heel subtiel voor je voet. Een fijn gegeven voor een schoenenliefhebster als ik.  De 1e week blijft het bij wandelen, om mijn voeten te laten wennen. Maar na al dat gewandel krijg ik toch de kriebels om weer te rennen. Spannend, want ik weet niet wat ik kan verwachten. Is het echt zo anders?

Ja! Je rent inderdaad op een andere manier, een stuk lichter. Ik ben nog steeds fan. De 2e week heb ik drie maal 5km gerend. Het enige wat ik daarna merkte, was dat de andere manier van lopen mij spierpijn gaf. Voor de rest had ik nergens last van. In het verleden heb ik een knieblessure gehad, vanwege een mm verschil tussen mijn beide benen. Daarom heb ik in mijn hardloopschoenen ook op maat gemaakte zooltjes, om dit verschil op te heffen. Ik was bang dat ik door barefoot running misschien weer last zou krijgen van mijn knieƫn, maar dit is totaal niet het geval.

Nu in de 3e week ben ik nog steeds enthousiast en heb ik het aantal kilometers barefoot running opgevoerd naar 10. Ook deze kilometers lopen heerlijk op de Barefoot Pace Glove schoenen van Merrell. Na het rennen heb ik geen spierpijn meer, mijn lichaam is nu ook fan van barefoot running. Op naar de volgende barefoot kilometers!

Reacties