ETON opent eerste Brand Store in het centrum van Stockholm


Eind september opent Eton haar eerste eigen Brand Store in het centrum van Stockholm. De winkel is gevestigd in het hart van Stockholm’s high-end winkelgebied Stureplan, op de hoek van Sturegatan / Humlegårdsgatan. De 76 vierkantenmeter tellende begane grond omvat alle producten van Eton; de traditionele Red Ribbon, casual Green Ribbon, formele Black Ribbon als ook de complete productlijn van stropdassen, strikken, manchetknopen en andere fijne mannenaccessoires. Boven de winkel is er een 180 vierkantenmeter grote showroom en design studio.
De design studio is de creatieve basis voor Sebastian Dollinger, Hoofd Design bij Eton, die het grootste deel van zijn tijd doorbrengt in Italië, Engeland of op het hoofdkantoor in Gånghester Zweden, waar Eton nog steeds een deel van haar productie heeft. Het idee om de Brand Store, showroom en design studio samen te voegen is compleet in de lijn met Eton’s visie en geeft hen een unieke mogelijkheid om de cliënten op alle levels te ontmoeten.
 

“We invite customers from all over the world to Sweden and therefore we find it important to be able to show the whole concept from design and production to Eton’s unique Brand Store. The new store in Stockholm secures Eton’s position as an important player in the international arena”, zegt Jan Borghardt, Senior Advisor bij Eton.
 

De winkel in Stockholm heeft Eton’s handtekening in de zwart eiken armaturen, een exclusieve stenen vloer, wollen tapijten en klassiek zwart-wit behang van de Zweedse leverancier “Sandberg”. Deze elementen creëren interessante contrasten, welke samen een moderne atmosfeer vormen. De winkelopening in Stockholm is een deel van Eton’s uitbreidingsstrategie in de Scandinavische markt. Het bedrijf blijft ook een sterke groei vertonen in de andere delen van de wereld.
 

“In 2011, we invested a lot in the North American market which is of great importance to our company. In 2012, we will continue to focus on this market but also Germany as well as entry into Asia where we are opening a Brand Store in Ho Chi Minh City, Vietnam, later this fall. This year, we will open 22 Eton Shop-in-shops worldwide, of which 11 already have been realized. In the future, we have plans to open many new stores in strategic regions all over the world”, zegt Hans Davidson, CEO bij Eton.
 

Het verhaal van Eton begon in 1928, in het kleine plaatsje Gånghester te Zweden. Annie en David Petterson maakten hier het allereerste made-to-measure shirt. Sindsdien zijn een uitstekende kwaliteit en oog voor detail de belangrijkste speerpunten van het merk. Eton’s exclusieve stoffen, eigen afwerking en een volledige lijn van fits, zijn bekend bij de meest selectieve shirtkenners over de gehele wereld. Het merk is te vinden in 35 landen en heeft 50 winkels, inclusief shop-in-shops als ook 1000 retailers. Het merk wordt onder andere verkocht bij Harrod’s en Harvey Nichols in London, Saks Fifth Avenue in New York en Tsum in Moscow. Eton blijft een familiebedrijf, het bedrijf wordt nu gerund door Hans Davidson, kleinzoon van Annie en David.

Reacties