ETON VIERT OPENING VAN EERSTE BRAND STORE IN STOCKHOLM


De Zweedse shirtmaker Eton vierde donderdag 27 september de grand opening van de nieuwe Stockholm store.


De beste champagne werd geschonken, schelvis canapés werden geserveerd en Björn Dixgård en Gustaf Norén van Mando Diao traden op tijdens de afterparty, gevuld met een select gezelschap. Na maanden zorgvuldig plannen, opende Eton succesvol zijn eerste eigen brand store in het hart van Stockholm’s high-end shopping gebied, op de hoek van Sturegatan en Humlegårdsgatan.

De winkel, welke beneden een oppervlakte heeft van 76 vierkante meter en daarnaast een 180 vierkante meter grote showroom en design studio, is de thuishaven voor de volledige lijn aan Eton’s collectie: de traditionele Red Ribbon shirts, de casual Green Ribbon kleding, de formal wear van de Black Ribbon en Eton’s uitgebreide collectie aan accessoires.

Over de vrolijke stemming en viering zegt Sebatian Dollinge (Eton’s Head of Design):

"Finally! It has taken three years to find the perfect venue at one of the best spots in the city. I’m so excited about sharing the entire Eton concept in one place for the first time. After a period of international focus, it’s such a great feeling to be putting a big focus back on our Swedish market."

Zoals ook bij de producten, heeft het bedrijf kosten nog moeite gespaard om er zeker van te zijn de aanwezigen bij de opening een bijzondere ervaring te geven – een gastenlijst met onder andere celebraties; belangrijke journalisten, bloggers en redacteuren; en de algemene Eton liefhebbers. Het mag gezegd worden dat iedere Eton werknemer hard heeft gewerkt voor deze gelegenheid, om een mooie atmosfeer te creëren en de shirts representatief neer te zetten.

Degene die bekend zijn met het merk Eton weten dat ze niet op hun lauweren rusten. In plaats daarvan merkt Eton’s CEO Hans Davidson op dat ze deze winkel ook zien als een moment om stil te staan bij de opmerkelijke geschiedenis van het merk (een verhaal wat hier begint, in Zweden, ruim 80 jaar geleden) en om plannen te maken voor de komende jaren. Meer boven alles geeft Eton simpelweg de mogelijkheid om een shirt te bieden aan degenen die op zoek zijn naar een tijdloze en luxueuze stijl.

Wat Eton het meest heeft geleerd van momenten als deze, is dat de formule werkt; creëer een elegant en superieur kledingstuk en laat dit kledingstuk dan voor zichzelf spreken. Met de opening van de eerste store in een van ’s werelds snelst groeiende fashions centra, kan Eton zich verheugen op vele conversaties.

Reacties