OKIMONO SERIE ARNHEM


Theo Janssen ontwerpt shirt voor OKIMONO SERIE_ARNHEM

Home is where the heart is. Houtsnijwerk van de Arnhemse kunstenaar Edwim  Peters stond aan de basis van de Serie_Arnhem, een reeks iconische T-shirts met de  Gelderse hoofdstad als thema. In 2011 begon de succesvolle reeks met het ontwerp Looierstraat' met de voor Arnhem kenmerkende trolleybus.

Het oude station, 'I love Sonsbeek', een illustratie van Elmar Noteboom en de  Klarendalseweg volgde in 2012. En Edwim Peters zal in 2013 opnieuw terugkeren op  het eco-katoen van Okimono met een fonkelnieuw ontwerp getiteld ‘Apeldoornseweg'.

Ook zal de eerste bekende Arnhemmer debuteren als ontwerper. Voetballer Theo  Janssen zal samen met Team Okimono werken aan zijn ideale shirt. Janssen: “Voor  mij is het belangrijk dat Vitesse en voetbal, mijn jeugdjaren en Arnhem er in  terugkomt. Ik voetbalde vaak op het pleintje bij de Paulusschool in ’t Broek. Dat  ademt voor mij de sfeer van vroeger: eenheid en gezelligheid. Dat komt zeker terug in het T-shirt. Verder gaan we met veel prints en kleuren werken. Ik ben erg benieuwd naar  het eindresultaat.”

De Okimono T-shirts worden gezien als katoenen reproducties van het  oorspronkelijke kunstwerk en worden in een oplage van slechts 100 stuks uitgebracht. Op de achterkant van het shirt staat met kleine letters het reproductienummer en de  naam van het ontwerp en de maker gedrukt. Erg gebruikelijk in de kunst en het draagt  ook nog eens op een fraaie manier bij aan de exclusiviteit. Elk shirt is uniek! Kijk voor meer informatie en inspiratie op:
www.okimono.nl
okimono.nl

Reacties